من به تجربه خودم از جذابیت های بازی شاهانه مطلع بودم، تنها بازی ساخت دست بشر که به طرز چشمگیری از جور و جفای بخت و اقبال میرهد و تاج پیروزی را تنها به ذهن، یا یک نوع خاص از استعدادهای ذهنی اعطا میکند. آیا ما با توهینمان به خاطر بازی شمردن شطرنج گناهکار نیستیم؟